BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Pages

Dec 10, 2010

Kejujuran a.k.a honest ~ bahagian akhir~


hmmm...tuk bahagian ke-2 nie...aku simpulkan ngan ape yg aku paham dr pertanyaan yang aku tanyekan kpd beberapa org...de yg memberikan jawapan yg bernas dan ade juga yg tidak memberikan jwpan pada pe yg aku tanye padanye...bahkan die pula bertanye kepada ku =.="


bg aku kejujuran tu pengucapan yg dituturkan oleh kita tanpa pembohongan iaitu sesuatu yg benar tanpa ada perselindungan dr kata2 nya....kejujuran bg aku juga perlukan keikhlasan....keikhlasan plak sesuatu yg dtgnye dr sanubari tanpa memerlukan balasan...

tu la pe yg aku dpt simpulkan....

kejujuran nie aku rasa perlu dlm setiap perhubungan x kira dr pshbtan, percintaan, kekeluargaan, pekerjaan serta hubungan sesama manusia dan juga kepada-Nya.

tp bg aku skrang susah nak tgk kejujuran seseorg hanya dgn melihat pada sifat dan perlakuannya...kdg2 kite dah kenal bertahun2 tp kejujuran tu lum tentu 100 % ada kan...
kdg2 kite ckp pada org yg si dia jujur pada ku...aku melakukan kerja ngan jujur...aku x penah berbohong...pe aku ckp semua jujur....
tp pada hakikatnya...lum tentu kejujuran tu 100%
dan bohong la....kalo manusia x penah berbohong @ tak jujur x kira pd pe yg dilakukan...

kalo kita dpt tau ketakjujurannye....dan kite tuntut penjelasan nye...dan die memberi penjelasan nye...adakah kita patut memaafkan nye.....????

kalo aku...aku akan memaafkan nye....
tp camne plak kalo berulang kali kite melihat ketidakjujurannye..
adkah kite tetap memaafkannye????
ya...aku akan memaafkannye...tp tu la kali terakhir aku akan melihatnye
aku x mau die mengambil kesempatan di atas kemaafan aku kpdnya
dan aku x mau rasa maaf ku akan menjadi api dendam kemarahan di setiap
ketidakjujurannye....^^


hmm...aku rasa dah cukup kot aku bkata2 dlm blog nie pasal kejujuran... ^^
bg aku tuk melakukan kejujuran tu terpeluang pada diri sendiri samada tuk memilih kejujuran @ ketidakjujuran...kite renungkan sendiri baik buruk nye.... ^^


0 comments:

Post a Comment