BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Pages

Dec 14, 2010

Keegoan Lelaki vs Kelembutan wanita

ego...hmmm...pe tu ego??? org kata ego dan lelaki nie
dah cam kawan paling akrab...dah x leh di pisahkan la...
nape ego lelaki lbh tinggi dr pompuan eh....=.="

org kata....ego laki nie sekadar alasan tuk tidak
mempedulikan perasaan pompuan...
hmmm...btl ke??
btl la kot ke x btl
hmm...susah2 =.="

hmmm....org kata lagi...laki de ego sbb x nak di pandang rendah
dan merasa diri mereka lebih baik dr org lain....
ingin girl menuruti segala kemahuannye

mcm2 andaian org kan...dan kata2 dieorg tu pon
de gak benar nye...tp setakat nie aku lum jumpa lagi arrr
laki yg ego nye melampau
sehingga ke petala tujuh
hehe..

bg aku...nak berego tu...kena la bertempat kan...
xde la sume situasi nak tunjuk kan keegoaan diri kan
btl x???
sampai org tgk pon rasa menyampah dan benci plak
sampai awek sendiri pon leh wat x endah
pandang rendah awek sendiri...
x bgs la kan..x pasal2 menyesal di kemudian ari..
xde sape leh tlg dah......jwb la sendiri
hehehehehe.....

tp...cuba kite pk kembali....laki memang de ego...
kalo dieorg x de ego....dieorg akan mudah di pandang rendah...
cam aku tulis kat atas sebelum nie la...
tp keegoan tu terletak pada setiap masa @ pada masa tertentu
sahaja...which one????
aku rasa pada masa2 tertentu....
hehehe

bg aku..keegoan lelaki tu mesti dtg ngan pendirian dirinya supaya
tidak mudah tuk menjadi lalang....stand to one point only
tp...kalo dlm perhubungan kite kena la turunkan keegoan kite demi die
kerana keegoan kite tu mungkin menyakit kan dirinya...


kelembutan plak x lepas dr kaum hawa a.k.a pompuan la kan....
org kata....pompuan nie memang semulajadinye di ciptakan ngan kelembutan
aku de baca 1 note la kan...kelembutan wanita tu dpt dilihat pada 5 perkara nie:
~air mata
~senyuman
~tuturkata
~berhias
~pandai

ntah la..bg aku kelembutan tu lahirnya dr dlm sanubari...
luarannye nampak kasar tp kelembutan tetap ada....
dan jrg tuk di lihat....
bg aku x perlu la aku tunjuk kan sifat lembut aku nie
sbb bg aku org akan cop aku gedik, manje, dsbnya
hehehe....
dan bg aku kelembutan seorg pompuan perlula di hadiri ngan ketegasan
supaya kelembutan yg di pamerkan tidak di ambil kesempatan

dlm kelembutan de ketegasan
dlm ketegasan de kelembutan



aku rasa kan kelembutan boleh mengalahkan keegoan
dan keegoan x kan kekal lama kerana akhirnya akan muncul penyesalan
di atas keegoan yg melampau
dan tunjukkan la kelembutan ngan cara yg btl dan bukannye
dgn cr yg slh spt mengedik @ pepe je la
yg sewaktu dgn nye

0 comments:

Post a Comment