BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Pages

Jul 12, 2010

Adakah Cinta Perlu Bersebab...

Alasan yang slalu anda berikan kepada si dia (boy) :
"i cintakan u sebab u cantik"
"i cintakan u krn u matang dan bijak"
"i cintakan u krn u independent, i x perlu susah2 ke sana ke sini menghantar u!"

Atau Alasan Dalam Hati (kemungkinan alasan yg sebenar) :
"sbb u byk duit, blh i 'pau' nanti.."
"sbb karier u stabil, so x perlu i kerja teruk2 lepas ni"
"sbb u cantik, seksi dan org akan cemburu tgk u sebagai teman istimewa i"

Alasan Yang Selalu Si Dia Berikan Kepada Anda (Girl) :
"i cintakan u kerana u segak, kacak dan bergaya"
"i cintakan u kerana u romantik dan kelakar"
"i cintakan u kerana u satu-satunya lelaki yg boleh membahagiakan i"

Atau Alasan Dalam Hati (kemungkinan alasan yg sebenar) :
"i cintakan u krn apa saja yg i minta, u boleh bagi.."
"i cintakan u krn harta u.."
"i cintakan u krn i perlukan lelaki utk kahwin dan anak.."

Pasti kita juga ada pertanyaan yang bermain di fikiran kita mahupun si dia, kenapa dia cintakan aku? Jika kita yang bertanya kepadanya soalan ini, pasti dia terkial-kial nak menjawab kan...Jika dia tanya soalan yang sama kepada kita...apa akan kita jwb kpdnya????

kalo aku...aku pon pening nak jawab..sebab cinta aku kepada dia x dpt di ungkap ngan kata2 lahirnya ia dari hati tanpa alasan dan sebab untuk diluahkan dan digambarkan....


Aku de kisah nak kongsi,..even kisah ni aku ciplak..hahahha...tp boleh la di kongsi bersama sepasang suami isteri...si suami asyik bertanya kpd si isteri kenapa si isteri sgt mencintai sampai sanggup mengahwininya...si isteri menjwb tidak dpt menerangkan sebabnya cuma yg pasti amat menyayangi dan mencintai si suami sepenuh hati...tp si suami x berpuas hati..so si isteri pon menjwab.. die mencintai si suami kerana kacak,romantik,penyayang serta sukakan senyuman manis si suami dan setiap langkah si suami di situla cinta si isteri...tp selang beberapa hari si suami kemalangan dan koma di hospital..si isteri sedih dan menulis sepucuk surat utk si suami dan letak di tepi katil si suami...

Kandungan surat tersebut berbunyi spt berikut:

"Abang! Jika disebabkan suara kau mencintaimu..sekarang blhkah engkau bersuara? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu."
"Jika disebabkan kasih sayang dan ingtan aku mencintai mu..sekarang bolehkah engkau menunjukkannya?Tidak! oleh itu aku tidak boleh mencintaimu"
"Jika disebabkan senyuman aku mencintai mu..sekarang bolehkah engkau senyum? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintaimu.."
"Jika disebabkan setiap langkah aku mencintai mu..sekarang bolehkah engkau melangkah?Tidak! Oleh itu, aku tidak boleh mencintaimu.."
"Jika cinta memerlukan sebabnya, seperti sekarang.Aku tidak mempunyai sebab mencintaimu lagi.Adakah cinta memerlukan sebab?Tidak!Aku masih mencintai mu dulu, kini, selamanya dan cinta tidak perlu ada sebab"..


Jadi masih perlukah sebab untuk kita mencintai seseorg? Ada kalanya perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat dan dipegang. Namun begitu..ia boleh dirasai dalam hati ^_^

0 comments:

Post a Comment